Thursday, February 2, 2012

TAKDE TAJUK

 بسم الله الرحمن الرحيم

First of all, tahniah kpd kwn2 yg da dpt smbg blaja mcm fadzlina da kt uia, jenny yg bakal ke uitm n mmbe2 yg lain. AKU? masih diawang-awangan.haha..mgkin belum ada rezeki ag belajar awl cm diorang tp aku tetap akan smbg belajar no matter what.(gler semangat). Apa yg cbe nk disampaikan aku kali nie adlh berkaitan dengan perancangan. Kalau nk diikutkan perancangan manusia nie mmg byk. mcm2 yg kita rancang, tapi ketahuilah kita smua yer bahawasanya kita hanya mampu merancang tapi segala-galanya Allah s.w.t yg menentukan.

Planning aku dari kecil2 dulu smpai la ni:
UPSR: nak msuk boarding school 
akhirnya: SMK (P) Methodist

PMR: msih lagi dgn harapan boarding school tu
akhirnya: sekolah yang sama seperti di atas.

SPM: nak masuk IPTA
akhirnya: Kolej universiti Islam antarabangsa selangor

DIPLOMA: apa2 pun nk gak msuk IPTA.
akhirnya: ???

nmpk x? kita hanya mmpu merancang. TAPI sebenarnya perancangan kita ni boleh menjadi kenyataan dgn syarat kita usaha betul2 ke arah perancangan dan matlamat tersebut kerana sebuah cita-cita perlu disekalikan dengan DOA, USAHA serta TAWAKAL dan ketahuilah kita Allah tidak akan mengubah nsib seseorang itu selagi dia tidak berusaha utk mngubahnya sendiri.

Aku ada impian dan cita-cita n aku pasti smua orang pun sama. Aku nk msk boarding school tp akhirnya aku kt Mgs, aku nk msuk IPTA tp rezeki aku kt KUIS. Aku nk smbg dgree kt Ipta tp hati mcm nk ke tempat yang lebih cepat habis and aku boleh buat kos yang aku amik dulu. Perancangan aku mmg banyak dan ofcourse perancangan kita buat adlh utk kebaikan kita juga. Walaupun aku tau tak semua yang aku rancang itu berhasil tetapi aku pasti dan aku tahu perancangan ALLAH ITU LEBIH HEBAT dan aku sgt yakin :)





6 comments:

  1. fadzlina dpt kos ape? seronoknye. envy them :')

    ReplyDelete
  2. Believe yourself. Betul, perancangan Allah lebih baik.

    ReplyDelete
  3. ira:english literature
    fiza: yup..mmg yg paling terbaik :)

    ReplyDelete
  4. wah...caya la kwn~~~~
    hOPE u will success in everything u do~~~
    ^____^

    ReplyDelete
  5. nape x tau pon uia bukak intake -__-

    ReplyDelete
  6. ira: fadz dye apply thru on9.kt c2 la dye apply..kte pun xtau..dye pun xhajak -_-

    ReplyDelete